תכנון מערכות מזון בהכנת מגשי פירות

מגש פירות

תכנון מערכות מזון בהכנת מגשי פירות

מורכבות תכנונו של מטבח באופן כללי היא גדולה בשל הרב תכליתיות שלו. מטבח משמש הן כמקום אחסון עם או ללא קירור, כאזור עבודה לחיתוך, בישול ואפיה והן כאזור אירוח. אם מורכבות תכנון מטבח ביתי היא גדולה, על אחת כמה וכמה מורכב תכנון מטבח תעשייתי במפעלים ומסעדות או תכנון מטבחים מוסדיים במוסדות גדולים כמו מלונות, בתי חולים ועוד. מקומם של ירקות ופירות בכל המטבחים הוא מרכזי ועבודה עם ירקות ופירות נעשית בכל סוגי המטבחים. הם מהווים מכנה משותף הן למטבחים טבעוניים וצמחוניים והן למטבחים בהם גם לבשר יש מקום ולכן בתכנון המטבח יש לקחת בחשבון את אחסון הירקות והפירות ואת העבודה איתם.

אחסון מיטבי לפירות וירקות

פירות וירקות ומרים על איכותם ועל ערכיהם התזונתיים כאשר הם מאוחסנים בצורה נכונה. ישנם פירות וירקות הדורשים קירור וישנם כאלה שעדיף לשמור בטמפרטורת החדר. העובדים עם ירקות ופירות, במיוחד כאלה שאצלם הפירות והירקות הם מהות העבודה כמו חברות המשווקות מגשי פירות צריכים להכיר היטב את תנאי האחסון המיטביים לכל פרי או ירק ולדאוג לאחסנם בטמפרטורה המתאימה. במטבחים מוסדיים ותעשייתיים במיוחד יש לדאוג למקררים איכותיים ומרווחים בהם ישמרו הפירות והירקות היטב

תנאים אידיאליים לעבודה עם פירות וירקות

אם לוקחים לדוגמה הכנת מגשי פירות כעבודה בה פירות וירקות הם המרכז, מדובר על עבודה שתוצאתה הסופית מבוססת על טריות, שמירה על מראה הפרי החתוך וסידורו בצורה אסתטית ויפה על המגש. איכות התוצר הסופי והעבודה בכלל תלויה  בתנאי עבודה מצוינים. משטחי עבודה לחיתוך פירות וירקות שיהיו מרווחים הם תנאי הכרחי. משטחי העבודה צריכים להיות עשויים חומרים איכותיים שלא יפגעו באיכות וטעם הפרי. צריך להיות משטח עבודה מרווח לכל עובד. גם כלי העבודה כמו סכיני החיתוך צריכים להיות מותאמים לפירות וירקות. סכינים המתאימים לחיתוך פירות וירקות שונים מסכינים המתאימים לחיתוך בשר למשל. ככל שהסכינים יהיו מתאימים יותר לפירות וירקות, בעלי קת נוחה לאחיזה ועשויים מחומר איכותי כך התוצר יהיה יפה ואסתטי, מה שקריטי כשמדבר על מגשי פירות.

הובלה בתנאים המתאימים ביותר

הכנת מגשי הפירות בתנאים מצוינים אותם משיגים באמצעות תכנון נכון של המטבח ודאגה לציוד הטוב ביותר בו אמנם מבטיחה את "יציאת המגש ממפעלנו כשהוא טרי וטוב" אך עדיין אינה מבטיחה את הגעתו ליעד בצורה הטובה ביותר. גם הובלת המגש צריכה להיעשות תוך מתן תשומת לב לכל הפרטים כמו קירור מתאים ברכב או הנחת המקרר ברכב על משטח ישר ומסודר כך שהמגש ישאר עומד כשהוא ישר ועל הצד הנכון… חברת פרי מתוק מתמחה  בהכנת מגשי פירות למגוון רחב של אירועים בהם איכות הפרי, טריותו והמראה האסתטי של המגש הם הכרח ולכן מודעת היטב לכל התנאים להם יש לדאוג בהכנת המגשים, החל מאחסון הפרי בתנאים אידיאליים ועד הובלתו ליעדו בתנאים הטובים ביותר.