באלו מקומות ניתן להתקין מערכת מים וסודה?

מים

באלו מקומות ניתן להתקין מערכת מים וסודה?

מהן מערכות מים וסודה? למי הן יכולות להתאים ובאיזה מקומות ניתן להתקין את המערכת? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

מתקני מים ומערכות שתייה הפכו בשנים האחרונות לאחד מהמוצרים המבוקשים ביותר במטבחים ביתיים ומוסדיים ובכל אותם מקומות בהם נדרשת עמדת שתייה כזו או אחרת. בין סוגי מערכות המים הזוכות לפופולאריות הולכת וגוברת בשנים האחרונות תוכלו למצוא מספר דגמים של מערכת משולבת של מים ומי סודה.

סוגי מערכות מים וסודה

כאשר מדברים על מערכות מים וסודה מדברים למעשה עם מספר דגמים שונים של מערכות שתייה שהמכנה המשותף לכולן טמון בעובדה שמדובר במערכות שתייה תת כיוריות/דלפקיות. דגמי מערכות אלו כוללים בין היתר:

  • מערכת שתייה היודעת לספק מים קרים ומי סודה
  • מערכת שתייה היודעת לספק מים חמים וקרים לצד מי סודה
  • מערכת מזיגה של מים חמים/קרים ומי סודה

כמו כן, קיים מתקן שתייה אותו ניתן להציב על גבי משטח שיש במטבח הביתי/מוסדי מבלי להידרש להתקנה תת כיורית.

מערכות/מתקני מים וסודה – למי הם נחוצים?

מערכות או מתקני מים וסודה נחוצים לכל אילו מביניכם המעוניינים ליהנות מאספקה שוטפת וזמינה של מים חמים/קרים לצד מי סודה. במטבחים וחדרי אוכל מוסדיים, מערכות מים וסודה מהוות את מערכות השתייה המרכזיות המשמשות את כלל באי חדר האוכל וצוות עובדי המטבח ואילו במטבחים ביתיים המערכת משמשת את כל בני המשפחה. כמו כן, מערכות מים וסודה מיועדות גם לחדרי המתנה במשרדים ובתי עסק, אולמות תצוגה וכדומה.

התקנת מערכות מים וסודה – מה חשוב לדעת?

בדומה לכל מערכת מים תת כיורית/דלקפית אחרת, גם התקנה של מערכות מים וסודה מתאפשרת במקרים בהם עומד לרשותכם חלל פנוי לצורך הצבת המערכת מתחת לכיור ו/או בתוך דלפק מובנה אותו ניתן לחבר למערכת המים הראשית. החלל הפנוי מיועד לצרכי הצבת מרכיבי המערכת המוסווים מהעין, כאשר על הדלפק או על גבי משטחי שיש מציבים את ברז המזיגה. כפי שציינו לעיל, ישנם מספר דגמים שונים של מערכות מים וסודה, כאשר הדגמים השונים מתאפיינים גם בעיצוב שונה של ברז המזיגה ומרכיבי המערכת הגלויים לעין.

אם כך, היכן ניתן להתקין מערכות מים וסודה?

במידה ותהיו מעוניינים להציב מתקן שתייה עילי המוצע על גבי משטח שיש למטבח הביתי או המוסדי, תוכלו לעשות זאת באמצעות מתקן מים וסודה המותאם בין היתר למטבחים ביתיים ומטחבונים במשרדים ובתי עסק. התקנה של מערכת מים וסודה תת כיורית/דלפקית מיועדת לאילו מביניכם המעוניינים ליהנות מאספקה קבועה של מים קרים וחמים לצד מי סודה מבלי להציב מתקן שתייה עילי  על גבי משטחי שיש. התקנה זו נעשית באופן מוסווה מן העין מתחת לכיור/דלפק או באמצעות דלפק מובנה של מערכת שתייה המחוברת למערכת המים הראשית.